Pinterest.

In 2010 is er een nieuw sociaal medium gelanceerd. Sinds enkele maanden ben, ook ik, helemaal verknokt aan het sociale medium. Ik heb het over Pinterest.

Pinterest is een social medium dat fungeert als een soort groot ‘Moodboard’. Heb je leuke afbeeldingen maar wil je niet steeds alles opslaan op
je harde schijf? Dan is Pinterest het ideale medium om afbeeldingen te onthouden. Dit doe je door de gewenste afbeelding te ‘pinnen’. Wanneer je een afbeelding pint, wordt deze weergegeven op een van de door jou aangemaakte borden.

Ikzelf ben nu een tijdje actief aan het ‘pinnen’. Toen ik begon op Pinterest was ik eerst alleen maar aan het kijken naar plaatjes. Na een tijdje ben ik begonnen om verschillende borden te creëren. Voorbeelden van mijn borden zijn:

Style
Home is where the heart is
Words to change a nation
Pattern & Illustrations

Naamloos

Ik ‘pin’ momenteel het meest op de borden ‘style’ en ‘home is where the heart is’.
Op het bord ‘style’ pin ik plaatjes die met hair, make-up en fashion te maken hebben.
Op het bord ‘home is where the heart is’ pin ik plaatjes met inspiratie voor in huis.

Wat ik leuk vind aan Pinterest is dat je dus moodboards kan maken en je eigen stijl kan creëren.
Ik gebruik Pinterest het liefst op mijn telefoon, de Pinterest-app werkt heel erg snel en functioneel. Pinterest selecteert ook afbeeldingen die gerelateerd zijn aan reeds door jou gepinde afbeeldingen, waardoor je eindeloos door kan gaan met ‘pinnen’. Hierdoor zie je ook verschillende borden van andere ‘Pinners’.

Pinterest kan ook gebruikt worden als inspiratiebron voor school of werk. Het kan je
bijvoorbeeld helpen om meer ‘out of the box’ te denken en tot nieuwe creatieve concepten te komen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten