Beauty #1: MAC Pro Longwear Concealer.



Ik hou enorm van tutten en opmaken. Ik heb 's ochtends dan ook een vast 'make-up-ritueeltje' van ongeveer 15 minuutjes. Dit 'make-up-ritueel' bestaat in totaal uit 6 stapjes. De allerbelangrijkste stap is voor mij: het aanbrengen van concealer onder mijn ogen. Hiervoor gebruik ik de Pro Longwear Concealer van MAC. Lees hier mijn review over dit product.



Ik heb deze concealer gekocht op aanraden van een vriendin. Ik gebruikte al langer een concealer, maar was over het product dat ik toen gebruikte, niet altijd even tevreden. De concealer die ik voorheen gebruikte was de concealer stick light van de HEMA. Deze concealer is qua prijs-kwaliteit best prima. Het nadeel van dit product was dat de concealer niet een gehele dag erop bleef zitten en dat je de concealer dus meerdere keren per dag opnieuw moest aanbrengen. Daarnaast is deze concealer ook erg droog. Opzich is dat niet erg maar wel als je huid van zichzelf ook al droog is, zoals bij mij. Ik had dan ook regelmatig droge plekjes rondom mijn ogen.

Ik gebruik eyeliner voor een 'frissere' blik. De huid onder mijn ogen is nogal dun en is soms wat grauw (vooral wanneer ik te weinig slaap heb gehad of wanneer ik last heb gehad van astma). Ik zie er daardoor vaak moe uit. Wanneer ik concealer gebruik, heb ik een openere en frissere blik.
Omdat ik elke dag concealer op mijn gezicht doe, wilde ik graag investeren in een kwalitatief goede concealer die mijn huid niet uitdroogde. Ik kwam uit bij de MAC Pro Longwear Concealer. De Pro Longwear Concealer is een dunne, vloeibare concealer die gemakkelijk smeerbaar is. Wat ik erg belangrijk vind aan een concealer, is dat hij goed dekkend is zodat je eventuele oneffenheden in je huid kunt maskeren. De MAC Pro Longwear Concealer voldoet aan dat criterium. Naast het feit dat deze concealer goed dekt, heeft hij ook een matte uitstraling. Het goedje zit in een handig pompflesje. De concealer is verkrijgbaar in 16 verschillende kleuren.

Ik heb deze concealer gekocht bij de Douglas in Arnhem. Daar is een speciale afdeling van MAC waar ook verkopers/visagisten staan die je advies kunnen geven over welk product het beste bij jouw huidtype/huidskleur past. Ik heb van deze mogelijkheid dan ook gebruik gemaakt. De verkoopster heeft verschillende soorten foundations en concealers op mijn gezicht geprobeerd. De kleur concealer die het beste bij mijn huidskleur en huidtype paste was de NW20.

Om jullie het verschil te laten zien heb ik twee foto's gemaakt. De bovenste is zonder concealer en de onderste foto is de foto met concealer. Zien jullie het verschil?
20140625_18584720140625_191104

Gebruiken jullie ook concealer? Zoja, welke?
eingreet

Follow my blog with Bloglovin

2 opmerkingen: